DOI: https://doi.org/10.9744/jmk.3.1.pp.%2061-71

MEMBANGUN SERVICE QUALITY UNTUK MENCAPAI KEPUASAN KONSUMEN DI INDUSTRI HOSPITALITY

Sienny Thio

Abstract


Service quality is necessary especially in the hospitality industry, remembering that consumers have expectations that must be fulfilled and satisfied. Consumers often expect to get maximal service from the service providers and wish to be treated professionally and as a unique individual.
This paper seeks to give a further idea about service quality which can be developed and done by service providers with the hope of fulfilling consumer expectations and finally to satisfy all consumers, both internal and external to the company.


Abstract in Bahasa Indonesia :

Service Quality sangat dibutuhkan terutama di industri hospitality mengingat konsumen yang mempunyai ekspektasi yang selalu ingin dipenuhi dan dipuaskan. Konsumen selalu mengharapkan untuk mendapatkan service yang maksimal dari para penyedia jasa dalam hal ingin diperlakukan secara professional, dan diperlakukan sebagai individu yang unik.
Tulisan ini dimaksudkan untuk memberikan gambaran yang lebih jauh mengenai service quality yang dapat dibangun dan dilakukan oleh para penyedia jasa yang diharapkan dapat memenuhi ekspektasi dari konsumen yang pada akhirnya dapat memuaskan eksternal konsumen maupun internal konsumen.

Kata kunci: hospitality, service quality, ekspektasi, kepuasan, penyedia jasa.

Keywords


hospitality, service quality, expectations, satisfactions, service providers.

Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.9744/jmk.3.1.pp.%2061-71



The Journal is published by Management Study Program, Faculty of Business and Economics, Petra Christian University. It available online supported by Directorate General of Higher Education - Ministry of Research, Technology and Higher Education of the Republic of Indonesia.

©All right reserved 2016.Jurnal Manajemen dan Kewirausahaan, ISSN: 1411-1438, e-ISSN: 2338-8234

web stats
View My Stats